Իրանի ավտոարդյունաբերությունը ճգնաժամի մեջ է

Իրանի ավտոարդյունաբերությունը ճգնաժամի մեջ է

Հոդվածի առանցքում

  • Իրանի ավտոմոբիլային արդյունաբերությունը, որը Մերձավոր Արևելքում ամենամեծն է և աշխարհի 20 խոշորագույններից մեկը, ճգնաժամի մեջ է` կոռուպցիայի մասին պնդումների, բարձրաստիճան ղեկավարների ձերբակալության և պատժամիջոցների արդյունքում միջազգային գործընկերների կորստի պատճառով:

Ուշադրությանն արժանի

 

Իրանի ավտոմոբիլային արդյունաբերությունը, որը Մերձավոր Արևելքում ամենամեծն է և աշխարհի 20 խոշորագույններից մեկը, ճգնաժամի մեջ է` կոռուպցիայի մասին պնդումների, բարձրաստիճան ղեկավարների ձերբակալության և պատժամիջոցների արդյունքում միջազգային գործընկերների կորստի պատճառով:

Միջոցառումների կենտրոնում են երկրի առաջատար երկու արտադրողներ ՝ Իրան Խոդրոն և Սայիպան:

Իրանական «Խոդրո» ընկերության գործադիր տնօրեն Հաշեմ Եկեք-Զարեհը վերջին օրերին անսպասելիորեն հեռացվել է զբաղեցրած պաշտոնից և, ըստ որոշ տեղեկությունների, ձերբակալվել: Մի բան, որը ռեֆորմիստական ​​պատգամավոր Բահրամ Պարսաեյը որակել է որպես «լավ սկիզբ»:

Պետական ​​«Press TV» լրատվական գործակալության փոխանցմամբ ՝ Եկեք-Զարեհը փոխարինվել է «գների բարձրացման իր չհամաձայնեցված որոշման պատճառով»: Նրա տեղը զբաղեցնում է Աբբաս Ալիաբադին, որը նախկինում ղեկավարում էր տեղական շինարարական և ինժեներական ֆիրմաների «Մապնա գրուպ» ընկերությունը:

Իրանական «Խոդրո» -ի այլ բարձրաստիճան ղեկավարներ նույնպես ձերբակալվել են ՝ կասկածանքով, որ այստեղ խախտումներ են տեղի ունեցել: Երկրի երկրորդ խոշորագույն ավտոմեքենաներ արտադրող «Սայպա» ընկերության ղեկավարները նույնպես ձերբակալվել են կամ ստորագրել եկրից չբացայկայելու մասին թղթեր:

Անցած մեկ տարվա ընթացքում Իրանում տեղական արտադրության մեքենաների գները խնդիրներ են առաջացրել մի քանի կտրուկ թանկացումների հետ կապված: Մեկ այլ խնդրահարույց խնդիրներից է մեքենաների որակը: Վերջին զեկույցներից մեկում նշվում է, որ անցած 11 տարվա ընթացքում ճանապարհատրանսպորտային պատահարների արդյունքում մահացածների 34% -ը զոհվել է Սայպա Փրայդ ավտոմեքենայում, որը հիմնված է հին հարավկորեական մոդելի վրա:

Փարսաեյը, որը քննադատում է ավտոմեքենաների արդյունաբերությունը, բնութագրեց տեղական արտադրության մեջ գտնվող որոշ տրանսպորտային միջոցներ որպես «մահվան կառքեր»: Նա նաև բազմիցս շոշափել է հարցեր այն միջոցների վերաբերյալ, որոնք երկու հիմնական ավտոընկերությունները ծախսել են  նոր մոդելներ մշակելու համար:

Իրանի տրանսպորտային միջոցների արտադրության արդյունաբերությունը վերջին տարիներին կրել է մի շարք վերելքներ և անկումներ հիմնականում պատժամիջոցների արդյունքում: Երբ 2015 թվականին կնքված միջուկային պայմանագրի արդյունքում շուկան բացվեց միջազգային ընկերությունների համար, բազմաթիվ մեքենաշինական ընկերություններ գայթակղվեցին, մասնավորապես Եվրոպայից և Ասիայից:

Այնուամենայնիվ, անցյալ տարի ԱՄՆ պատժամիջոցների վերահաստատումը բավականին խափանեց արդյունաբերությունը, որի պատճառով միջազգային խաղացողները լքում են երկիրը ՝ իրենց հետ տանելով իրենց հմտություններն ու տեխնոլոգիաները:

Պաշտպանության նախարարությունը ստիպված է եղել քայլեր ձեռնարկել այն մասերի արտադրության համար, որոնք նախկինում ներմուծվում էին, բայց այժմ ենթակա էին պատժամիջոցների: Տեղական այլ ձեռնարկություններ նույնպես սկսում են մասեր պատրաստել, ընդ որում կառավարությունն առաջարկում է աջակցել նրանց ջանքերին վարկերի միջոցով:

Նման միտումների արդյունքում արտադրության ծավալների հսկայական փոփոխություններ են գրանցվել: 2000 թ-ին Իրանը տարեկան արտադրում էր շուրջ 280,000 մեքենա: Մարդատար ավտոմեքենաների արտադրողների միջազգային կազմակերպության (OICA) համաձայն, տասը տարի անց այն հասել է 1,6 միլիոնի, այդ թվում ՝ 1,37 միլիոն մեքենա և 230 000 առևտրային տրանսպորտային միջոց:

2011 թ-ին արտադրությունը հասել է 1,65 միլիոն մեքենայի, իսկ 2017-ին՝ 1,5 միլիոնի: Սակայն անցյալ տարի գրանցվել է արտադրանքի 28 տոկոս անկում: Ավտոմեքենաների արտադրության ծավալը նվազել է մինչև ավելի քան 1 միլիոն, իսկ առևտրային տրանսպորտային միջոցներինը  նվազել մինչև 70,000:

Դա արտացոլվել է տեղական ձեռնարկությունների ֆինանսական գործունեության վրա: Մեկ տարվա ընթացքում մինչև մարտի 20-ը, Իրան Խոդրոն նախնական հարկային վնաս է կրել 2 մլրդ դոլար չափով: Ընթացիկ իրանական ֆինանսական տարվա առաջին եռամսյակում, մինչև հունիսի 21-ը, այն եկամտի տարեկան կտրվածքով 33% անկում է գրանցել: Մնացած ավտոընկերությունների վիճակը, ինչպիսիք են Սայպան և Պարս Խոդրոն, նույն է:

Հոդվածի բնօրինակն՝ այստեղ

 

Write a comment